czwartek, 20 grudnia 2007

"Drobna modernizacja"

W celu ożywienia bloga oraz przełamania mojego lenistwa, postanowiłem że w miarę możliwości będę się starał codziennie zamieszczać jakieś króciutkie wpisy. Wpisy te będą zazwyczaj nowinkami ze świata nauki lub oryginalnymi stwierdzeniami sławnych ludzi.
(Bardzo proszę aby w komentarzach także umieszczać różne ciekawostki i aforyzmy!)

Nie ma co owijać w bawełnę.... lepiej zacząć od razu:

"Wraz z rozwojem nauki,jednym z kryteriów prawdziwości nowych hipotez może stać się ich absurdalność, bo te bardziej normalne, dawno już zostały wymyślone"
(Max Planck)

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Dlaczego reklamujesz swojego bloga na forum Frondy?

************
„Bo ja wolno myślę.” Wiesz kto to powiedział? :)

pomyślmy... pisze...

Odp: bo nie jestem zarejestrowany na żadnym innym forum

A odpowiedział to pewnie jakiś wolnomyśliciel :-)

Anonimowy pisze...

Faktycznie, Bystrzak :)
Ale tym razem chodziło o powolne myślenie w sensie dosłownym. Ten sam:
„Nie jestem wielce bystry, po prostu długo siedzę nad problemem.”
Jak nie zgadniesz to Ci podam taki cytat, który rozwieje wszelkie wątpliwości.

A to motto Twojego blogu? Dlaczego nie przetłumaczyłeś? Nie znam angielskiego.

pomyślmy... pisze...

Klarysa/ doprawdy, nie wiem, trochę pachnie mi to Einsteinem...

Moje motto bardzo mi się podoba, ale tylko w oryginale, po polsku nie brzmi to za dobrze. To brzmi mniej więcej tak " Osobiście podejrzewam, że wszechświat nie tylko jest bardziej dziwaczny niż nam się wydaje, ale że jest bardziej dziwaczny, niż nam się może wydawać"